Sebahagian AJK Muslimin sesi 12/13 dan sesi 13/14 ketika Muktamar Tahun Lepas Sebahagian AJK Muslimat sesi 12/13 dan sesi 13/14 ketika Muktamar Tahun Lepas PERPPIS!!! Gambar FB PERPPIS TAWAU

DEMI MASA

DEMI MASA
(Peringatan untuk pelajar SMK Tawau)

Assalamualaikum
Cikgu mulakan bicara hari ini dengan memetik maksud surah Al-Asr ayat 1 dan 2. “Demi masa, ssungguhnya manusia berada dalam kerugian, kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh”. Harapan cikgu, pelajar-pelajar tingkatan 6 Rendah Iltizam dan 6 Rendah Realis pada waktu dan ketika ini, semoga berada dalam keadaan sihat walafiat. Terima kasih kerana anda sekalian ternanti-nanti soalan latihan yang telah cikgu janjikan sebelum cuti akhir tahun bermula. Soalan berkenaan telah disediakan, dan boleh meneliti di bahagian “Latihan BM”.
Masa cuti hanya tinggal sebulan sahaja lagi, sebelum sesi persekolahan 2010 bermula pada 4 Januari 2010. Manfaatkan cuti yang telah dianugerahkan kepada anda dengan melakukan kerja-kerja yang makruf dan jauhilah sama sekali perbuatan-perbuatan yang membawa dosa walaupun perkara atau perbuatan itu amat anda gemari. Tiada untungnya, melakukan kerja-kerja atau perbuatan yang berdosa. Malahan perbuatan berkenaan akan mendatangkan murka Allah S.W.T. Fikir-fikirkanlah, semoga perjalanan hidup anda hari ini lebih baik daripada hari semalam.

Sekian, wassalam.

3 Disember 2009
2.00 petang

No comments:

Post a Comment

Jom Dengar Al-Quran

Listen to Quran

Contact Us

Name

Email *

Message *