Sebahagian AJK Muslimin sesi 12/13 dan sesi 13/14 ketika Muktamar Tahun Lepas Sebahagian AJK Muslimat sesi 12/13 dan sesi 13/14 ketika Muktamar Tahun Lepas PERPPIS!!! Gambar FB PERPPIS TAWAU

Cantik Itu Ujian

Fitrah manusia memang menyukai kecantikan dan inginkan kecantikan,cantik itu adalah anugerah.Namun percaya atau tidak,cantik itu merupakan satu ujian.Tetapi perlu diingat cantik itu adalah amat subjektif. Berbalik kepada tajuk.Cantik adalah ujian.Mengapa boleh jadi begitu?

  1. Dijadikan bahan komrsial

  2. Disayangi hanya kerana rupa

  3. Menimbulkan riak didalam hati

  4. Apabila nikmat cantik ditarik sekelip mata

Si cantik juga seringkali menjadi mangsa jerat cinta si jejaka yang mementingkan paras rupa semata-mata.Apabila cinta itu hilang maka hilanglah cinta sang pencinta juga.Bukankah itu satu ujian ?lebih baiklah mereka yang memilki paras rupa yang sederhana,yang diyakini disayangi bukan kerana paras rupa semata-mata.

Riak pula?seringkali wujud rasa iri hati dikalangan sesetengah individu yang berasa kurang senang dengan kecantikan yang dimiliki oleh orang lain,dan segelintir si cantik rupa yang memandang rendah pada yang lain hanya kerana memiliki aset wajah yang cantik. Apa pun,ujian yang terbesar iala apabila kecantikan itu ditarik dan hilang sekelip mata.Hilanglah keyakinan diri,hilanglah semangat,dan tidak mustahil hilanglah sebahagian besar mereka yang seringkal menjadi pendamping selama ini. Kesimpulannya,bersyukurlah dengan apa yang ada kerana tidak semuanya kekal selamanya. agamamu yang perlu dikau tingkatkan duhai muslimah.. jangan menjadikan anugerah sebagai fitnah.. teruskan perjuangan..

No comments:

Post a Comment

Jom Dengar Al-Quran

Listen to Quran

Contact Us

Name

Email *

Message *