Sebahagian AJK Muslimin sesi 12/13 dan sesi 13/14 ketika Muktamar Tahun Lepas Sebahagian AJK Muslimat sesi 12/13 dan sesi 13/14 ketika Muktamar Tahun Lepas PERPPIS!!! Gambar FB PERPPIS TAWAU

•~♥SaBar memenatKan denGAN ReDho.. meRehatkaN•♥





Latihan sabar?kelakar bunyinya..siapa kata senang nak pupuk sabar dalam diri? bagi yang berdarah panas lagilah.. berlainan orang berlainan cara Allah menunjukkan kasih sayangNya.. Iaitu dengan ujian yang berbeza..
ada yang diuji dengan duit.. ada yang diuji dengan pelajaran.. ada yang diuji dengan sakit.. ada yang diuji dengan hati.. Terkadang kita sering dengar  "jika kita susah ingat bahwa ada lagi yang lebih susah dari kita".  kadang-kadang kita fikir kita tak upaya untuk menempuhnya,..


kenapa diberikan pada kita..? Bukti Allah sayang pada kita.. Allah hanya uji hambaNya yang mampu.. terkadang kita kata "aku tak mampu pun" .. ye ke tak mampu.. cuba dulu.. pujuk diri.. jangan asyik minta orang puaskan hati kita... pujuk diri.. diri kadangkala perlu jua berbicara dengannya.. katakan pada diri.."kau mampu.. cuma x nampak jalannya lagi"

 "abis tu macammana nak cari jalannya tu?" kenapa banyak tanya sebelum usaha.. kembali kepada peta balik.. jika tersasar darinya.. tersasarlah kita.. sesat.. jangan salah pilih jalan.. pilih peta yang betul... peta yang tiada sangsinya.. kembalilah kepada kitabullah dan hadis.. 
 "Aku dah penat sabar,la ni mana hasilnya.. tetap sama.. " angkuhnya bertanya... Allah tak baginya sekarang ada hikmahnya.. mungkin jika diberikan kita akan lupa padaNya.. kita akan riak dan takabur pada manusia.... dengan sabar melatih kita menjadi tenang.. ..
 Islam is the ways of life♥ gunakan kaedah yang Islam susun .. InsyaAllah semuanya indah .. Iaitu kaedah redho.. istimewa... hanya Islam mengajar konsep redho.. dan tawakal.. beriman kepada qoda' dan qodar.. percayalah... redho dapat meredakan hati .. "Hanya dengan mengingati Allah jiwakan menjadi tenang.. " InsyaAllah.. Bersangka baik dengan Allah... ada pelangi disebalik awan yang mendung.. ada hikmah di sebalik kejadian.. tunggulah pelangi itu dengan sabar.. jika bukan didunia.. menjadi pemberat diakhirat.. berdoalah dekatkan diri dengan Allah.. kerugian bagi yang tahu tapi tidak amalkan.. besar kerugiaannya..

Sabar+Redho=barokah.. InsyaAllah..

Jom Dengar Al-Quran

Listen to Quran

Contact Us

Name

Email *

Message *