Sebahagian AJK Muslimin sesi 12/13 dan sesi 13/14 ketika Muktamar Tahun Lepas Sebahagian AJK Muslimat sesi 12/13 dan sesi 13/14 ketika Muktamar Tahun Lepas PERPPIS!!! Gambar FB PERPPIS TAWAU

Ungkapan Anak Palestine...



ayah….
kenapa mereka melarangku untuk bertemu denganmu
mereka menahanmu tanpa memberikan kesempatan kepadaku untuk memelukmu
tak memberikan kesempatan pula memeluk ibuku dan menghapus air matanya
ibu….
aku melihat air mata menetes dari wajahmu setiap pagi
tanpa ada yang menghapusnya
aku hanya bisa mengadu sambil menatap matahari
dengan pandangan kosong
ibu….kapan aku bisa bertemu dengan ayah
adakah kepastian aku bertemu dengan ayah, wahai ibu….
ayah…
dimana kamu, aku rindu kepadamu
aku ingin, air mata ibu yang menitis setiap hari itu, ada yang menghapusnya
aku ingin dipelukmu wahai ayah…..
ayah….dimana kamu?
sejak pagi aku belum bertemu dengan ayah…
hari raya demi hari raya
satu persatu anak Palestina lahir
satu persatu syahid berguguran
dan selama itu ayahku dibalik jeruji penjara Zionis Israel
dibalik tempat yang layak dihuni oleh seorang budak
ayah…
kapan datang hari dimana ayahku bebas dari jeruji penjara
aku ingatkan kepada mereka yang setiap pagi bebas mencium pipi anaknya
aib, jika anda membiarkan ayahku terus dibalik penjara tanpa memberikan kesempatan menciumku
aku ingin ayah…..
aku ingin ayah kembali kepadaku…..

Itulah puisi yang dibacakan oleh anak-anak korban kekejian Israel di kem Hussein dihadapan team Aksi Cepat Tanggap (ACT) Indonesia saat menyampaikan bantuan di pengongsian Hussein 40 km utara Amman, Yordania.


Diubah dan diterbit Oleh: S/U PERPPIS
Sumber : http://republika.co.id/ & Facebook

No comments:

Post a Comment

Jom Dengar Al-Quran

Listen to Quran

Contact Us

Name

Email *

Message *