Hiking PERPPIS terBAikkk ! ( 17-9-12) | PERPPIS Bahagian Tawau PERPPIS Bahagian Tawau: Hiking PERPPIS terBAikkk ! ( 17-9-12)
Contact Us:

If You Have Any Problem, Wanna Help, Wanna Write Guest Post, Find Any Error Or Want To Give Us Feedback, Just Feel Free To Contact Us. We Will Reply You Soon.

Name: *


Email: *

Message: *


PERPPIS Tawau

Sebahagian AJK Muslimin sesi 12/13 dan sesi 13/14 ketika Muktamar Tahun Lepas Sebahagian AJK Muslimat sesi 12/13 dan sesi 13/14 ketika Muktamar Tahun Lepas PERPPIS!!! Gambar FB PERPPIS TAWAU

Hiking PERPPIS terBAikkk ! ( 17-9-12)

                      Alhamdulillah... akhirnya berjaya juga sampai ke puncak bukit Kinabutan meskipun banyak dugaan yang perlu dilalui... berkat kesabaran.. akhirnya kami BERJAYA !!
     

  hAti2x... banyak duri~( nasihat sahabat) .
        begitulah jerih payah kami semua semasa mendaki..terlalu banyak halangan menuju ke puncak... Assobru minal iman....  sabar itu sebahagian daripada Iman... insyaAllah.. kita pasti sampai =)
       menunggu.. sikit2x menunggu.. maklum.. bukan mudah nak daki sendiri.. takut sesat pula.. :) jadi.. sahabat yang lain terpaksa menunggu mereka2x yg lambat itu....
   
                                  Sempat lagi snap2x gambar walaupun penat.. ygt penting.. senyum selalu...
   muslimat tidak kurang hebatnya.. sanggup mendaki dengan sepenuh hati... meskipun kudrat tidak seberapa.. namun berjaya juga.... MUSLIMAT POWER! Takbir ~


     Alhamdulillah... dah sampai puncak bukit kinabutan ni... duduk2x dulu.. sambil mengamati keindahan alam... ciptaan tuhan ini... SubhanaAllah...


      ni masa nak turun bukit.. cabarannya lebih Dasyat ! .. naik bukit dah susah.. turun bukit lagilah susah.. namun akhirnya sampai juga ke destinasi akhir.. mekipun byk peristiwa lucu yang berlaku semasa nak turun bukit =)
      Sahabat sekalian, cuba lihat.. hebatnya wanita islam... walaupun menutup aurat dan bertudung labuh.. tidak ada salahnya ikut serta dalam aktiviti yang mencabar ini ( Islam kan mudah =)... dengan batu yang tajam lagi besar.. boleh saja muslimah ini harungi..

            Tidak sabar untuk mendaki... belum mula lagi.. dah teruja.. hehe...



      TAKBIR!... Alhamdulillah.. inilah pucak BUKIT KINABUTAN.. kami telah berjaya..
        muslimin HEBAT !  Muslimat POWER !





       Ini adalah cabaran kami yang pertama.. tinggi kan? licin pula tu... salah langkah sikit... boleh jatuh...
      apa2x pun... berhati-hati

           Muslimat paling banyak rehat... penat sikit... panggil captain ! ( Saudara Rahman Imuda) rehat kejap.. tak larat... hehe....
          saudara Maulana merupakan pengarah bagi program hiking ini...


            Sambil rehat.. sempat lagi snap gambar sendiri... macam2x gelagat sahabat kita... namun, ia dapat mengeratkan hubungan sesama sahabat... :)


           Baru saja sampai terus sibuk nak ambil gambar, maklum.. pertama kali buat pendakian di bukit kinabutan ni...



        SubhanaAllah.. keluh lidah nak berkata... betapa cantik dan indahnya ciptaan Allah ini....
       ALLAHU AKBAR...


                             Kami telah berjaya tawan puncak bukit kinabutan... sahabat2x yang lain tidak cembura ka?? hehe... apalagi? jomlah sertai aktiviti yang dianjurkan oleh PERPPIS TAWAU...

        KAMI DAH SAMPAI PUNCAK !! ALHAMDULILLAH =)




    Terima kasih Pak Cik.. ! siapa pula pak cik ni?? hehe, Pak cik ni telah membantu kami dengan menunjukkan arah untuk mendaki.. ( Hampir2x lagi salah.. ) nasib baik pak cik ni ada...

  

Like the Post? Share with your Friends:-

Team SB
Dicatat Oleh: PERPPIS Tawau

Jom Dengar Al-Quran

Listen to Quran

Festival Nasyid Sekolah-Sekolah :D

Loading...

Contact Us

Name

Email *

Message *

 

Recent Comment

AmazingCounters.com
Copyright © . SkillBlogger. All Rights Reserved.
Original Template by :-Way2themes. Edited by:-Khairi Yusri