PERPPIS Bahagian Tawau: 2012
Contact Us:

If You Have Any Problem, Wanna Help, Wanna Write Guest Post, Find Any Error Or Want To Give Us Feedback, Just Feel Free To Contact Us. We Will Reply You Soon.

Name: *


Email: *

Message: *


PERPPIS Tawau

Sebahagian AJK Muslimin sesi 12/13 dan sesi 13/14 ketika Muktamar Tahun Lepas Sebahagian AJK Muslimat sesi 12/13 dan sesi 13/14 ketika Muktamar Tahun Lepas PERPPIS!!! Gambar FB PERPPIS TAWAU

DEMI SETITIS ILMU.....

ILMU di ibaratkan sebagai satu pelita kehidupan yang ada di dalam diri setiap individu muslim yang bergelar " ISLAM "..ILMU akan dapat membantu manusia selagi mana ia di kerjakan dengan nawaitu yang betul dan akan membawa manafaat kepada diri, keluarga dan negara serta umat ISLAM... Namun, berapa ramaikah umat islam sekarang mengamalkan ILMU tersebut untuk ke arah kebaikan? malahan ada yang sukar untuk mencari kunci kejayaan yang bakal membawa mereka dekat dengan Agama ALLAH...

Dicatat Oleh: PERPPIS Bahagian Tawau on

Hiking PERPPIS terBAikkk ! ( 17-9-12)

                      Alhamdulillah... akhirnya berjaya juga sampai ke puncak bukit Kinabutan meskipun banyak dugaan yang perlu dilalui... berkat kesabaran.. akhirnya kami BERJAYA !!
     

Dicatat Oleh: PERPPIS Bahagian Tawau on


      Expedisi Dakwah 2012

Sukacita dimaklumkan kepada pihak tuan / puan bahawa Persatuan Putera Puteri Islam (PERPPIS) Bahagian Tawau akan mengadakan Ekspedisi Dakwah. Program ini akan dijalankan pada ketetapan berikut :
                               
 Tarikh                    : 29 Muharram - 5 Safar 1433H /25-30 Disember 2012
 Hari                        : Selasa - Ahad
 Tempat                  : (Semporna, Lahad Datu, Kinabatangan, Sandakan, Beluran, Telupid, Ranau,      
                                   Kundasang, Menggatal, Penampang, Papar,  Kimanis, Beaufort, Keningau dan Kota Kinabalu)
 Peserta                   : 35 Orang sahaja

           Sehubungan dengan itu, kami ingin memohon tajaan atau sumbangan daripada pihak tuan / puan dalam bentuk kewangan yang kami perlukan bagi menampung kewangan program kami. Untuk pengetahuan pihak tuan / puan, pihak kami menganggarkan kos sebanyak RM14737.50 bagi membantu pihak kami dalam merealisasikan program diatas. Sebarang pertanyaan pihak tuan / puan boleh terus berhubung ke alamat dan emil seperti diatas.

             Sumbangan berbentuk pakaian tidak terguna,AlQuran dan Tafsir boleh hulurkan,bagi membantu nasib rakyat yang kurang berkemampuan amnya di kawasan pendalaman yang jauh dari bandar dan kurang mampu.

            Sumbangan juga boleh dibuat melalui akaun persatuan di Bank Kerjasama Rakyat Malaysia Berhad Cawangan Tawau yang bernombor 22-066-113063-8 atas nama Persatuan Putera Puteri Islam (PERPPIS) Tawau.Dan sumbangan peralatan boleh dibuat melalui ALAMAT:Persatuan Putera Puteri Islam (PERPPIS) Bahagian Tawau peti surat 1304 91038 Tawau,Sabah.

          Segala kerjasama dan sokongan padu daripada pihak tuan / puan terlebih dahulu diucapkan jutaan terima kasih. Semoga amalan murni ini mendapat ganjaran pahala di sisi Allah s.w.t..

Dicatat Oleh: PERPPIS Bahagian Tawau on

KENANGAN DAHULU MENDEWASAKAN KU

kumpulan haloqah ukhuwwah Hari Keluarga Perppis 2012 di Taman Muhibah.
Aktiviti ini adalah perkumpulan semua perppis sekolah yang dianjurkan oleh Perppis bahagian Tawau sebagai ajk pelaksana

Dicatat Oleh: PERPPIS Bahagian Tawau on

Usrah Organisasi 17 Syaban 1433

Penyampai cikgu Nasir Ali

Surah Al Baqarah ayat 214

أَمْ حَسِبْتُمْ أَن تَدْخُلُواْ الْجَنَّةَ وَلَمَّا يَأْتِكُم مَّثَلُ الَّذِينَ خَلَوْاْ مِن قَبْلِكُم مَّسَّتْهُمُ الْبَأْسَاء وَالضَّرَّاء وَزُلْزِلُواْ حَتَّى يَقُولَ الرَّسُولُ وَالَّذِينَ آمَنُواْ مَعَهُ مَتَى نَصْرُ اللّهِ أَلا إِنَّ نَصْرَ اللّهِ قَرِيبٌ
Adakah patut kamu menyangka bahawa kamu akan masuk syurga, padahal belum sampai kepada kamu (ujian dan cubaan) seperti yang telah berlaku kepada orang-orang yang terdahulu daripada kamu? Mereka telah ditimpa kepapaan (kemusnahan hartabenda) dan serangan penyakit, serta digoncangkan (oleh ancaman bahaya musuh), sehingga berkatalah Rasul dan orang-orang yang beriman yang ada bersamanya: Bilakah (datangnya) pertolongan Allah?" Ketahuilah sesungguhnya pertolongan Allah itu dekat (asalkan kamu bersabar dan berpegang teguh kepada ugama Allah).
Ayat ini menerangkan keimanan manusia yang Allah Uji.Allah menguji hambanya dengan setiap penjuru,apatah lagi sebagai seorang remaja yang bergerak kerja dalam dakwah islamiah ini diuji perlbagai ranjau dan dugaan yang akan di tempuh.Tambahan pula sebagai seorang anak dan pelajar.
Hanya hati yang berharap kepergantungan kepada Allah sahaja yang mampu menang dalam dugaan. Allah !! syurga Mu terlalu manis begitu juga lah jalan untuk menujunya telalu pahit.
Maka bantu lah kami Ya ALLAH dalam bermujahadah kepda Mu. Mencurahkan tenaga hanya untuk agama tercinta. Wahai pemuda !! bangkitlah berjuang!! tak usah takut dengan dunia .. tak usah takut dapat keputusan exam gagal.. Takut lah nanti aku tak dapat fokus Spm,Pmr,Stpm dan banyak lagi alasan hanya kerana takut.
melalui ayat tersebut
-Masuk syurga bukan mudah
-Setiap orang beriman mesti di cuba dan di uji
-Orang-orang sebelum kita diuji lebih dasyat dari kita.
-Cubaan itu menunjukkan kita ini betul-betul beriman atau pun tidak
-Sifat orang yang beriman hanya harap pertolongan Allah kerana Dia sebaik-baik tempat bergantung
-Ujian juga menjadikan kita lebih matang 

Wahai sahabat-sahabat ku yang di kasihi .. ujian itu merupakan tarbiah untuk kita supaya lebih kuat dalam bermujahadah di jalanNya.
Salam perjuangan <3

Dicatat Oleh: PERPPIS Bahagian Tawau on

AKU LUPA...



Aku lupa,
kehidupan akhirku bukan di dunia,
namun di akhirat sana.


Dicatat Oleh: PERPPIS Bahagian Tawau on

TERUSKAN PERJUAGAN...!



Sekian Lama Kita Bersama
Berkasih Bercinta Sesama Kita
Segala Dugaan Yang Menimpa Kita
Iman Dan Taqwa Menguatkan Kita


Dicatat Oleh: PERPPIS Bahagian Tawau on

Jangan Sombong Berdoa




Doa,
bukan hanya ketika susah,
namun juga ketika senang.

Doa,
bukan hanya ketika berhajat,
namun juga ketika lapang.

Doa,
bukan hanya ketika bertaubat,
namun juga ketika beramal.


Dicatat Oleh: PERPPIS Bahagian Tawau on


SURAT CINTA TERAGUNG ku!!
“eh iman!! Kau tak nak baca kah surat cinta mu ni??”
“Aku tengah baca lah ni’’??
“kau tengah baca ke tu ??’’
“aku baca surat cinta Allah ni… Kau tu belum ke lagi nak baca surat cinta Allah ni tidak dari surat cinta manusia yang hakikatnya akan pergi juga seperti kau..

Dicatat Oleh: PERPPIS Bahagian Tawau on

manTapkan UkhuwaH sesaMa kiTa

Dicatat Oleh: PERPPIS Bahagian Tawau on

JATI DIRI PENTING UNTUK BERJAYA

           jati-diri2
                   Penbinaan jati diri pelajar yang cemerlang 

1. Mesti ada keazaman yang kukuh iaitu sikap cintakan kecemerlangan dan sentiasa mengidam-
idamkan kemenangan...

  - Azam mestilah sentiasa dihidup dan disemarakkan hingga akhir hayat sehingga lah kejayaan
 menjadi kenyataan ...

2. Usaha gigih tersusun dan sistematik ..
  - Untuk mencapai kecemerlangan mesti dimulakan dengan usaha gigih iaitu dengan cara membuat perancangan teratur dan sistematik.. Masa dan tenaga diperlukan dan anda harus  bijak menggunakan masa..


Dicatat Oleh: PERPPIS Bahagian Tawau on

MUZIK MERANGSANG OTAK




Muzik mampu menjadi ubat anda, pilihlah apa sahaja lagu yang anda gemari dan biarkan ia menguasai
perasaan mu.. Anda sendiri tahu bagaimana bentuk-bentuk yang anda gemari dalam mood yang berbeza-beza..

Dicatat Oleh: PERPPIS Bahagian Tawau on

Mungkin bukan hari ini .. Mungkin esok ..

Hari ini dia mungkin tidak bertudung, esok lusa mungkin dia adalah yang paling IKHLAS menutup auratnya...

Hari ini dia mungkin seorang yang kaki mencarut, esok lusa mungkin dia adalah yang paling LEMBUT bicaranya...

Hari ini dia mungkin seorang yang ingkar kepada Allah SWT, esok lusa mungkin dia adalah yang paling... istiqomah melaksanakan QIYAMULLAIL kala kita semua sedang lena...

Kita tidak pernah tahu dan tidak akan tahu. Tugas kita bukan me'neraka'kan orang. Tetapi...mengajak manusia ke jalanNYA dan saling doa mendoakan....

Jangan HINA permulaan seseorang..kerana kita TIDAK tahu bagaimana pengakhiran nya.. :)





Dicatat Oleh: PERPPIS Bahagian Tawau on

..PENGAKUAN ORANG-ORANG BARAT terhadap IMAM MAHDI..

..Pengakuan Orang Barat terhadap Imam Mahdi..

messiahwar

Untuk kali ini kami akan post mengenai pengakuan orang orang barat terhadap imam mahdi..

Agenda Yahudi yang ke-9(untuk memusnahkan umat islam).menjauhkan umat islam daripada memengang tampuk pemerintahan di negara-negara islam dan jangan memberi kesempatan bergerak..

Dicatat Oleh: PERPPIS Bahagian Tawau on

..MENGHIBUR JIWA YANG SUNYI..



Ketika terhanyut dalam anganku..
ku berharap ini kan bersemi salalu..
..Demi mengharap cinta Dzat Yang Maha Tahu..
Kuberharap hatikan secerah mentari..


Memandang langit nan indah..
Menikmati ciptaan Sang Maha Pemurah..
Ucapan syukur menghias lidah..
Berharap kan boleh selalu terara..


Terik mentari di pagi hari..
Menghibur jiwa yang sunyi..
Cahayanya semerbak menyinari hati..
Berusaha temukan cinta sejati..
Membangunkan jiwa-jiwa yang sepi..

..Wallahu'alam.....
     

               

Dicatat Oleh: PERPPIS Bahagian Tawau on

Sahabat Sejati

SAHABAT SEJATI

“Sebaik baik sahabat disisi Allah ialah orang yang terbaik terhadap temannya dan sebaik baik jiran disisi Allah ialah orang yang terbaik terhadap jirannya” (H.R al-Hakim) 
‘Teman yang paling baik adalah apabila kamu melihat wajahnya, kamu teringat akan Allah, mendengar kata-katanya menambahkan ilmu agama, melihat gerak-gerinya teringat mati..’

Dicatat Oleh: PERPPIS Bahagian Tawau on

SAHABAT sejati,sehidup semati...^,^

     


SAHABAT ku....jika kamu mendapat kesusahan,ingatlah untuk menyimpan kesabaran....
permulaan sabar adalah pahit,tetapi ada kemanisan yang tersembunyi....    

Dicatat Oleh: PERPPIS Bahagian Tawau on

KEMBARA MURNI

    Bukan sebarang jihad
    Memacu waktu merentas alat
    Mencari nikmat, hikmat dan zat-zat
    Dia... pewaris wahyu unggul
    Rasulku luhur meneroka ruang Tuhan
    Dia... kekasih Ar-Rahman
    Rasulku memuja keagungan Tuhan
 
   

Dicatat Oleh: PERPPIS Bahagian Tawau on

5 tips Memilih Teman Baik..

"Seseorang berada di atas agama kawannya.."
Demikian pesan nabi kita;

kenapa ya..??

Kita sangat terkesan dengan cara hidup siapa yang menjadi pendamping kita.Kita selalu cuba untuk memenuhi kepuasannya agar diri kita diterima sebagai kawannya..

Maka carilah kawan baik yang cara hidupnya selari dengan petunjuk al-Quran dan al-Sunnah.

Dicatat Oleh: PERPPIS Bahagian Tawau on

NAFSU

Nafsu itu adalah keinginan manusia yang tersirat dalam akal pikirannya. Nafsu ada yang baik, yaitu nafsu yang tidak bertentangan dengan hati nurani serta perintah-perintah dan larangan-larangan yang Allah tetapkan. Namun ada pula nafsu yang buruk, yaitu nafsu yang hanya untuk memenuhi keinginan pikirannya saja, tanpa melibatkan hati nurani dan ketetapan Allah. Berikut ini adalah jenis-jenis nafsu menurut Islam.


Dicatat Oleh: PERPPIS Bahagian Tawau on

INDAHNYA KEMAAFAN...



Setiap manusia itu tidak lari dari melakukan kesilapan dan kesalahan. Sukarnya seseorang untuk memaafkan saudaranya lantas terus menghina saudaranya itu atas kesilapan dan kesalahan yang dilakukan. Apakah penghinaan atau kemaafan yang terbaik buat seseorang yang melakukan kesilapan??


Dicatat Oleh: PERPPIS Bahagian Tawau on

..Usrah Mingguan Pimpinan Muslimat..

Tarikh        : 9.mac.2012(Jumaat)
Masa         :1.50 ptg
Tempat      :Pejabat pasti tawau
Tajuk        :Inspirasi Menuju Jalan Sempurna
Naqibah    :Kak Amirah Izzati Yasse

KEHADIRAN:7orng pimpinan..

..Mukaddimah..
 .. Paling bahagia seseorang manusia itu apabila akhirnya dia menuju kepada Allah s.w.t...


Dicatat Oleh: PERPPIS Bahagian Tawau on

..Cahaya yang ku damba..

                                                    

Adakah malam menjadi terlalu gelap...,kelam...seperti tiada tanda-tanda cahaya akan muncul...
Tiada cahaya seperti kebiasaan..
Cahaya yang ku dambakan..

Dicatat Oleh: PERPPIS Bahagian Tawau on

..JANGAN LENYAPKAN 5 PERKARA PENTING DALAM KEHIDUPAN ANDA..


                                                   http://www.forjawal.com/Pocketpc/index.files/Wallpaper%20iphone/1_112UA3N.jpg


                                1.Tomakninah atau melakukan sesuatu perkara dengan tenang..
                                                               2.Mempunyai cita-cita..
                                                       3.Bersikap benar walaupun perit..
                                                                  4.Berkasih sayang 
                                                  5.Ikhlas dalam melakukan sesuatu perkara...

Dicatat Oleh: PERPPIS Bahagian Tawau on

KENAPA ISLAM PERLU DIPERSALAHKAN..???

Bismillahirrahmanirrahim.....
 Saya tertarik dengan satu kartun dan ingin berkongsi dengan sahabat pembaca sekalian yang mana kartun trsebut mengisahkan bagaimana dunia menganggap sesuatu itu boleh di maafkan dan kesalahan itu hanya diletakkan keatas individu tetepi tidak bilamana ia berkait dengan ISLAM .

Dicatat Oleh: PERPPIS Bahagian Tawau on

UBAT HATI


BERSAMA KITA MENGUBATI HATI YANG KOTOR....







Dicatat Oleh: PERPPIS Bahagian Tawau on

manage your self...

No one else can ever make your choices for you.


Your choices are yours alone. They are as much


a part of you as every breath you will take,


every moment of your life.


You cannot manage your life if you do not manage


your self. You cannot manage your self if you do


not manage your choices. Manage your choices,


and you will manage your life.

Dicatat Oleh: PERPPIS Bahagian Tawau on

HARGA SEKUNTUM CINTA...



Pada redup renungan berkaca


Terkolam riak sesal dan kecewa


Dialah yang semalam ditewas dunia


Tergetis keasyikan dosa




Perjalanan hidup terpaksa disukai


Biarpun penuh onak yang melukai




Dalam remang senja kau mencari


Seorang kekasih menghilang diri


Dialah yang semalam menabur janji


Dibuai kesamaran mimpi




Lupakanlah dia pendusta yang setia


Kembalilah pada hidup lebih bermakna




Mudahnya kau bayar harga sekuntum cinta


Mekar merona tubir sukma


Walau dengan hanya tercium harumannya




Leraikan gelora lepas di laut rasa


Nyala asmara telah sirna


masih ada sinar suluh hidup bahagia


Rayulah cinta-NYA

Dicatat Oleh: PERPPIS Bahagian Tawau on

PERJALANAN HIDUPKU





HIDUP YANG HANYA SEBENTAR DI SINI
TAK AKAN DIBIARKAN BERDEGUP
DALAM BUIH-BUIH LAUT
YANG AKHIRNYA PECAH TAK TINGGAL APA-APA
SELAIN KESIA-SIAAN
TETAP BERUSAHA MENCAPAI 
TANGKAI SUCI KEREDAAN-MU TUHAN.

SESUNGGUHNYA HIDUP
APABILA DIBIARKAN MEMANJANG
TANPA TUJUAN DAN PEGANGAN
MENYAMAI DEDAUN KERING 
DI PERMUKAAN SUNGAI 
TERAPUNG DAN HANYUT
DAN BERAKHIR DI MUARA
YANG KOTOR BERLUMPUR
TANPA HARGA KECUALI KEHINAAN.

KUJADI ENGKAU KEKASIHKU; PALING SETIA
BUKANLAH INI YANG ENGKAU  SUKAI....

Dicatat Oleh: PERPPIS Bahagian Tawau on

JALAN MENUJU NIKMAT SYURGA..,..


Kenikmatan di Surga
Saudaraku … bersegeralah menuju ampunan Rabb kalian dan surga yang seluas langit dan bumi. Di dalamnya terdapat berbagai kenikmatan yang tidak pernah terlihat oleh mata, terdengar oleh telinga, ataupun terbetik di hati seorangpun. Hal ini sebagaimana dibenarkan oleh firman Allah 'azza wa jallayang artinya,
"Seorangpun tidak mengetahui apa yang disembunyikan untuk mereka yaitu (bermacam-macam ni'mat) yang menyedapkan pandangan mata sebagai balasan terhadap apa yang telah mereka kerjakan." (As Sajdah : 17).

Dicatat Oleh: PERPPIS Bahagian Tawau on

7 SUNNAH RASULULLAH.........


....Cerdasnya orang yang beriman adalah, dia yang mampu mengolah hidupnya yang sesaat, yang sekejap untuk hidup yang panjang. Hidup bukan untuk hidup, tetapi hidup untuk Yang Maha Hidup. Hidup bukan untuk mati, tapi mati itulah untuk hidup.Kita jangan takut mati, jangan mencari mati, jangan lupakan mati, tapi rindukan mati. Kerana, mati adalah pintu berjumpa dengan Allah SWT. Mati bukanlah cerita dalam akhir hidup, tapi mati adalah awal cerita sebenarnya, maka sambutlah kematian dengan penuh ketakwaan....
& ingat ! Hendaknya kita selalu menjaga tujuh sunnah Nabi setiap hari. Ketujuh sunnah Nabi SAW itu adalah:
Pertama: Tahajjud, kerana kemuliaan seorang mukmin terletak pada tahajjudnya.

Dicatat Oleh: PERPPIS Bahagian Tawau on

7 Kunci menuju ketenangan hati :

1. Jangan tergantung pada orang lain sebaliknya bergantunglah pada Tuhanmu iaiti Allah s.w.t krn Dialah yg layak untuk kita berharap . . .

2. Jangan berburuk sangka terhadap orang lain kerana ia akan membicarakan/menghinamu. (berpikirlah positif). . .


3. Jangan selalu mengingati permesalahan di masa lalu.. .


4. Jangan menyimpan kemarahan, dendam dan kebencian krn apabila wujudnya 3 benda ini hati kta tidak akn tenang. . 


5. Jangan menyimpan rasa dengki, cemburu dan iri hati terhadap orang lain. . .


6. Jangan membiasakan diri dengan sikap terburu buru dlm melakukan sesuatu. .. Maka dari itu manage-lah waktumu..
7. Jangan khawatir akan hari esok. .krana  Tuhan menjanjikan masa depan, dan harapan kita yg tidak akan pernah lenyap. ..

                               " Ketuklah, maka pintu akan terbuka."
                     Ingatlah pada Nya, maka Ia akan mengingatmu.
                   Berdoalah, maka keluh kesahmu akan didengarkan.

Dicatat Oleh: PERPPIS Bahagian Tawau on

Menolak Permusuhan..(Musuh VS Sahabat)


                                    




...Tolaklah kejahatan yang ditujukan kepada kamu dengan cara baik; Apabila engkau  berlaku demikian maka orang yang menaruh rasa permusuhan terhadapmu, DENGAN SERTA-MERTA AKAN MENJADI SEOLAH-OLAH SAHABAT KARIB.(Surah fussilat: 34) ...


Dicatat Oleh: PERPPIS Bahagian Tawau on

Duhai Remaja.,'Bola Berjemaah atau Solat Berjemaah'

Bismillahiramanirahim.
Cecep : Memet, aku jarang tengok kau main bola di padang.
Rumah kau kan dekat dengan padang.
Kau dah tak pandai main bola kah ?
Memet : Cecep, aku jarang tengok kau solat berjemaah di masjid.
Rumah kau kan dekat dengan masjid.
Kau dah tak pandai solat berjemaah kah ?

Dicatat Oleh: PERPPIS Bahagian Tawau on

untuk sahabatku si bingung.



Hassan al-Basri r.a. berkata: "Ketika saya berkeliling di jalan-jalan kota Bashrah dan di pasarnya dengan seorang pemuda ahli ibadah, tiba-tiba saya melihat seorang tabib yang sedang duduk di atas kerusi."
Dia dikelilingi oleh laki-laki, perempuan dan anak-anak.
Di tangan mereka masing-masing terdapat gelas yang berisi air. Mereka meminta petua dan ubat untuk penyakitnya.
Kemudian, pemuda yang bersamaku maju ke depan tabib, lalu dia berkata:
"Wahai tabib, apakah kamu punya ubat yang mampu membersihkan dosa dan menyembuhkan penyakit hati? "
Kemudian, si tabib itu menjelaskan:
"Ambillah sepuluh macam ramuan: 
  1. Ambillah akar pohon fakir bersama akar-akar pohon tawaddhu' (kerendahan hati),
  2. Campurkanlah padanya tumbuhan taubat,
  3. Taruhlah ke dalam bekas keredhaan,
  4. Tumbuklah dengan penumbuk qana'ah,
  5. Masukkan dalam kuali taqwa,
  6. Lalu tuangkanlah padanya air malu,
  7. Didihkanlah dengan api mahabbah,
  8. Tuangkanlah ke dalam gelas syukur,
  9. Kemudian kipaslah dengan kipas harapan,
  10. Lalu minum dengan sudu pujian.
Sesungguhnya jika kamu mengerjakan hal itu, maka akan menjadi ubat bagimu dari semua penyakit dan bencana di dunia dan di akhirat." - Dipetik daripada Kitab Nashaihul 'Ibad, Imam Nawawi.

Dicatat Oleh: PERPPIS Bahagian Tawau on

. . .PETUA HARI INI. . .







[PETUA IMAM SYAFIE]










Dicatat Oleh: PERPPIS Bahagian Tawau on

Jom Dengar Al-Quran

Listen to Quran

Festival Nasyid Sekolah-Sekolah :D

Loading...

Contact Us

Name

Email *

Message *

 

Recent Comment

AmazingCounters.com
Copyright © . SkillBlogger. All Rights Reserved.
Original Template by :-Way2themes. Edited by:-Khairi Yusri