Sebahagian AJK Muslimin sesi 12/13 dan sesi 13/14 ketika Muktamar Tahun Lepas Sebahagian AJK Muslimat sesi 12/13 dan sesi 13/14 ketika Muktamar Tahun Lepas PERPPIS!!! Gambar FB PERPPIS TAWAU

Cinta Kita Untuk Siapa?

Sebagai analogi, bagaimana pandangan kita jika ada ORANG YANG MEMBERI BUNGA KEPADA BERUK..???? tentu tidak sepadan bukan.. sepatutnya bunga untuk KEKASIH.. maka, begitulah hati kita ini.. cinta kita hanya untuk ALLAH.. jika kita berikan pada yang lain, itu bermakna kita TIDAK MENGHARGAI CINTA itu,.


Sebaliknya.. berikanlah hati kita kepada ALLAH.. Allah tidak akan mensia-siakannya.. CINTA KEPADA ALLAH akan selalu membuatkn kita sntiasa ingt kepadaNya.. Inilah rahsia ketenangan di dunia dan akhirat.

Firman ALLAH,

" KETAHUILAH DENGAN MENGINGATI ALLAH, HATI AKAN MNJADI TENANG... " (ar-Ra'd 13:28)


bagi PENCINTA ALLAH...

dengan cinta ALLAH, mereka akan lebih tenang dalam derita, rasa mulia ketika dihina dan rasa lapang ketika kesempitan..!!!



Dalam apa jua keadaan, mereka beruntung dan bahagia.. Sabda Rasulullah S.A.W:

"AJAIB BAGI ORANG MUKMIN KERANA BILA SENANG DIA SYUKUR LALU DIBERI PAHALA. BILA SUSAH, DIA BERSABAR LALU DIBERI PAHALA. DALAM KEDUA-DUA KEADAAN DIA AKAN MENDAPAT KESENANGAN..."


Inilah rahsia yang ada dalam hati pencinta Allah dahulu dan sekarang sehingga dengan itu mereka sanggup putus cinta kerana CINTA...!!!

Dipetik daripada blog..

No comments:

Post a Comment

Jom Dengar Al-Quran

Listen to Quran

Contact Us

Name

Email *

Message *