Sebahagian AJK Muslimin sesi 12/13 dan sesi 13/14 ketika Muktamar Tahun Lepas Sebahagian AJK Muslimat sesi 12/13 dan sesi 13/14 ketika Muktamar Tahun Lepas PERPPIS!!! Gambar FB PERPPIS TAWAU

Doa-doa Taubat








MAHFUM DOA IMAM AL-GHAZALI

Yaa Allah hamba-Mu yang pergi telah kembali ke pintu rahmat-Mu
Hamba-Mu yang derhaka ini telah kembali kepada kebenaran.
Hamba-Mu yang berdosaini datang memohon maaf.

Ampunilah aku dengan kemurahan-Mu. Dan terimalah taubatku dengan kurnia-Mu.

Dan pandanglah aku dengan pandangan belas kasih-Mu.
Yaa Allah ampunilah dosa-dosaku yang telah lalu dan peliharalah sisa hidup.

Sesungguhnya semua kebaikan berada di tangan-Mu (kekuasaan-Mu).
Dan Engkau adalah Maha Penyayang dan Pengasih kepada kami.


DOA SAIYIDUL ISTIGHFAR

Yaa Allah, Engkau adalah Tuhanku, tiada Tuhan selain Engkau, Engkau yang Menciptakan aku dan aku adalah hamba-Mu, dan aku berada dalam perjanjian dengan-Mu Ikrar kepada-Mu (yang akan kulaksanakan) dengan segala kemampuanku,

Dan aku berlindung kepada-Mu dari kejahatan apa-apa yang telah aku lakukan, aku mengakui (dengan sebenar-benarnya) nikmat-Mu kepadaku, dan aku mengakui dosaku,

Maka ampunilah aku kerana tidak ada yang boleh mengampuni dosa-dosaku
kecuali (hanyalah) Engkau

No comments:

Post a Comment

Jom Dengar Al-Quran

Listen to Quran

Contact Us

Name

Email *

Message *