Sebahagian AJK Muslimin sesi 12/13 dan sesi 13/14 ketika Muktamar Tahun Lepas Sebahagian AJK Muslimat sesi 12/13 dan sesi 13/14 ketika Muktamar Tahun Lepas PERPPIS!!! Gambar FB PERPPIS TAWAU

Petua Menghilangkan Bisul

Penyakit bisul yang telah membesar amat menyakitkan. Cubalah petua-petua tradisional di bawah.

KAPAS DAN CUKA.
Ambil sedikit cuka makan dan secebis kapas bersih. Celupkan kapas ke dalam cuka dan biarkan sehingga cuka tersebut meresap ke seluruh kapas tersebut. Sapukan di sekeliling bisul tersebut dan lakukan setiap malam.


GETAH POKOK SAGU.

Ambil dahan pokok sagu yang telah dipotong dan ambil getahnya dan sapu di sekeliling bisul dengan cermat. Ini dapat menghalang bisul dan mencegah kesakitannya.

KHASIAT DAUN KELEDEK.

Ambil beberapa helai daun keledek basuh hingga bersih dan tumbuk hingga lumat. Tampalkan di sekeliling bisul kecuali mata bisul. Bisul akan pecah pada hari berikutnya. InsyaAllah...

RAHSIA DAUN SIRIH.
Ambil beberapa helai daun sirih kunyat hingga lumat. Ambil hampasnya dan sapukan letakkan ke mata bisul. Lakukan beberapa kali sehari hingga bisul itu akan pecah dengan sendirinya. Setelah pecah bersihkan darah dan nanahnya dan sapukan serbuk arang dari tempurung kelapa. Cara ini akan cepat sembuh dan tiada parut.

No comments:

Post a Comment

Jom Dengar Al-Quran

Listen to Quran

Contact Us

Name

Email *

Message *