Sebahagian AJK Muslimin sesi 12/13 dan sesi 13/14 ketika Muktamar Tahun Lepas Sebahagian AJK Muslimat sesi 12/13 dan sesi 13/14 ketika Muktamar Tahun Lepas PERPPIS!!! Gambar FB PERPPIS TAWAU
Telah kupilih jalanMU
Jalan yang mendekatkan aku padaMU
Jalan orang-orang beriman dan beramal soleh
Dan aku yakin sebenar-benarnya
Cintaku padaMU takkan pernah dikecewakan

Namun Ya Allah
Ampuni aku,
Fitrah hati ini terlalu berat untuk kubuang
Terlalu pahit untuk ditelan
Tapi terus-terusan aku gagahkan
Demi menggapai cintaMU Yang Esa

Bantulah aku Ya Allah
Jika rinduku imaginasi syaitan
Dan kuminta ia dilenyapkan
Andai kasihku berlandaskan nafsu
Kumohon matikanlah rasa cinta yang belum
tentu jadi milikku

Tolonglah aku Ya Allah
Untuk mengisi bejana cintaku untukMU
Agar aku takkan pernah dahagakan
Cinta dari insan yang tidak halal bagiku
Teguhkan kasihku untukMU
Agar aku tak kecundang dijajh cinta yang dusta
Yang menjadi hijab diantara kita
Tetapkanlah langkahku dijalanMU

Gagahkan aku Ya Allah
Untuk menenggelamkan kapal cinta manusia
Walaupun ia segah bahtera 'Titanic'
Tetapku pinta ia karam
Andai belayar dilautan dosa

Dan kumohon Ya Allah
Damaikanlah ombak dihati
Walaupun ribut datang mengundang
Kasihku diikat di dasar Rabbi
Kerana ianya lumrah ujian
Dan kuterus tekadkan janji
Kerana telah kupilih jalanMU

Dipetik daripada:Buletin I.A.B 2009

No comments:

Post a Comment

Jom Dengar Al-Quran

Listen to Quran

Contact Us

Name

Email *

Message *