Sebahagian AJK Muslimin sesi 12/13 dan sesi 13/14 ketika Muktamar Tahun Lepas Sebahagian AJK Muslimat sesi 12/13 dan sesi 13/14 ketika Muktamar Tahun Lepas PERPPIS!!! Gambar FB PERPPIS TAWAU

IZINKAN AKU

Izinkan aku berlalu
Dari kisah hidupku yang dahulu
Dari landasan yang penuh dengan debu

Izinkan aku melangkah pergi
Meninggalkan memori silam ku ini
Yang membuatku alpa dan leka
Yang kerap kali menjadi ilusi
Yang menghantui perjalanan hidupku ini

Biarpun berat kakiku melangkah
Biarpun jasadku semakin lemah
Biarpun semangatku acap kali ditarah
Takkan ku undur walaupun selangkah
Akan ku tegar menapak biarpun payah
Walaupun jasad memancutkan darah
Tidak ku ingin hanyut tiada arah


Hanya DIA menjadi saksi
Selamanya DIA menjadi pemerhati
Menilai setiap gerak geri


Aku ini hambaNYA yang lemah
Berkali-kali tersilap langkah
Dalam meniti hidup yang susah
Namun DIA maha pengasih
Dosa menggunung aku tidak disisih
Tetap aku terus dipilih
DikurniaNYA aku hidayah kasih

Lalu apa lagi yang ku tunggu?
Lantas apa lagi yang ku mahu?
lantas apa yang aku nantikan?
Ajal menatang berbekalkan dosa

Namun
Tanpa jemu DIA memanggilku
DigamitNYA aku kembali ke pangku
DijanjikanNYA bahagia untukku disitu

Tiada lagi yang ingin kupinta
Hanya satu, tiada dua
Izinkan aku kembali kepadaNYA
menjadi hamba abdi memberi jiwa raga
kepada DIA yang Maha Kuasa

Bersama kasih hambanya aku menderita
dipalit dengan dosa dan noda
Bersama denganNYA tiada sengsara
Menjadi milikNYA aku bahagia

oleh : imtiyazkhairunnisa
tarikh : 30/01/2010 (2.06 petang)
tempat : pejabat

No comments:

Post a Comment

Jom Dengar Al-Quran

Listen to Quran

Contact Us

Name

Email *

Message *