Sebahagian AJK Muslimin sesi 12/13 dan sesi 13/14 ketika Muktamar Tahun Lepas Sebahagian AJK Muslimat sesi 12/13 dan sesi 13/14 ketika Muktamar Tahun Lepas PERPPIS!!! Gambar FB PERPPIS TAWAU

TERSUNGKUR

Setapak aku melangkah
Sejenak aku berfikir
Sesaat aku merenung akan alam ini
penuh tipu daya memerangkap diri
adakalanya tidak dapat aku menyesuaikan diri
tidak dapat aku memahami bait jalan ini
tidak dapat aku menepis setiap cabaran dan dugaan menerpa diri
akhirnya aku tersungkur...

Sekilas aku memandang
Mengenggam tangan yang tidak berdaya
mengorak langkah longlai tidak bernyawa
lidahku kaku tidak berkata
bingkisan iman yang ingin ku bawa tidak kesampaian
secebis harapan ku simpan tidak tercapai
berkecai segala yang diimpikan
hanyut segalanya..
diriku hilang hala tuju
akhirnya aku tersungkur...

Seantero dunia sepi
ku atur langkah menerjah ke hadapan
sambil berlari ingin menggapai nikmat islam yang kian sirna
nikmat akhlak yang kian pudar dalam diri
risau menyelubungi diri ini...
segalanya yang dirasa kian hampar
perjalanan yang dilalui makin samar
jambatan iman kian rapuh
cahaya ilahi hilang entah ke mana
tidak dapat aku mengejar segalanya
akhirnya aku tersungkur...

Suluhlah diri ini dengan cahaya -Mu
Terangi diri ini dengan pedoman al-Quran-Mu
Hiasi diri ini dengan akhlak islami
janakan diri ini dengan ilmu
Mantapkan diri ini dengan tarbiah makrifatullah
Moga dunia & akhirat menjadi pembela kelak.

oleh : imtiyazkhairunnisa
masa : 12.00 tengahari
tarikh: 20/11/2009
Tempat : Pejabat

No comments:

Post a Comment

Jom Dengar Al-Quran

Listen to Quran

Contact Us

Name

Email *

Message *