Sebahagian AJK Muslimin sesi 12/13 dan sesi 13/14 ketika Muktamar Tahun Lepas Sebahagian AJK Muslimat sesi 12/13 dan sesi 13/14 ketika Muktamar Tahun Lepas PERPPIS!!! Gambar FB PERPPIS TAWAU

AJARAN SESAT???


saya rasa tertarik dengan email seorang sahabat mengenai masalah ini..
harap di baca dan berkongsi pandangan.. wallahualam..

Mohon meluangkan sedikit masa untuk membaca kisah ini.


Dari kisah benar seorang sahabat:


" Saya salah seorang pelajar IPTS dan belajar dalam bidang software engineering. Tahun ini adalah tahun akhir saya, tetapi disebabkan masalah keluarga dan dalaman saya terpaksa tangguh.


Sebenarnya, keluarga saya belajar ajaran sesat, iaitu ilmu kebatinan kerohanian sejak 2005.


Saya telah bertemu dgn seorg sahabat pd thn 2007. Pada mulanya, pertemuan kami hanya membantu sesama sendiri dalam bidang IT, tetapi disalah erti oleh ibu bapa saya yang senantiasa curiga.


Saya akui keluarga saya berpangkat dan pernah tinggal di luar negara. Sepanjang hidup saya, boleh dikira hanya 14 thn saja saya menetap di Malaysia.


Atas nasihat, teguran dan perbincangan dari sahabat saya, saya mengambil keputusan untuk ke Masjid Negara, Jakim & Jais bagi minta penjelasan mereka mengenai ajaran ini. Ustaz2 semuanya memberitahu bahawa ia tidak digalakkan baca dan bacaannya bercampur aduk dan amat mencurigakan.


Saya pernah ikut ajaran ini atas desakkan ibu bapa saya sebelum bertemu dgn sahabat saya. Antara pengalaman yang saya alami adalah:


a. perahan limau didalam mata saya

b. gerakkan graviti yang menarik kedua-dua tgn saya

c. sebilah pisau yang dituju ke arah say dihalang oleh suatu

d. pisau yang sama juga dicucuk ke lengan saya tetapi tidak berdarah

e. melihat pagar rumah dengan bahan-bahan seperti garam, limau purut, sebilah keris kecil, sehelai kain hijau disulam dengan benang emas yang betuliskan ayat al - quran, paku, kain putih.

- kain putih (potong sederhana) diisi limau purut yang dicucuk oleh paku, & garam. {dibuat untuk 4 penjuru}

- keris digantung dlm bilik saya atas pintu

- selebih garam ditabur dengan gerakan pantas, secara rawak mengelilingi rumah.

- kain hijau dipaku ke dinding bilik ibu bapa saya

f. saya nampak sebilah keris besar disimpan dalam bilik ibu bapa saya.

g. Setiap malam, antara jam 3 ke atas, saya dengar bunyi-bunyian di ruang
tamu saya seperti ada yang sedang meletak cawan atas meja, tarik kerusi. apabila saya tgk suasana dibwh dr tangga, hanya gelap gelita saja.


h. Ada kalanya, ketika saya sibuk didepan komputer, saya terasa seperti ada yang melihat perbuatan saya.

i. minum air kelapa yang diletakkan garam + sekuntum bunga


Terlalu banyak kejadian/perubahan watak yang berlaku sepanjang saya berada dirumah. Saya ingin keluar dari rumah itu tapi asyik dihalang saja. Ibu saya sentiasa bertikam lidah dengan saya seolah saya yang ada buat salah. Padahal, saya tidak menahu apa pun.


Adik laki saya sudah tidak hormati kedua kakaknya dan berlagak seperti org dewasa dan berkuasa dirumah. Dengan tidak hirau peperiksaan PMR akan datang. Langsung tidak pegang buku. Apabila ditegur untuk kebaikan, ibu marah saya pula.


Saya heran dan keliru. Saya telah buat laporan polis dan juga laporan Jais. Tapi sampai sekarang langsung tidak ada tindakan. Menurut polis, laporan saya sudah sampai ke IPK, tetapi Jais masih senyap. Saya heran, adakah pihak Jais makan gaji saje?


Saya buat keputusan keluar dari rumah dengan membuat laporan menyatakan saya keluar. Ini atas keselamatan saya. sebab ugutan ibu saya terhadap sahabat saya tidak patut muncul dari mulut seorg ibu.


Sebulan saya tidak pulang ke rumah & tidak beritahu mereka. Tetapi yang saya sedih lagi, ibu bapa saya menyalahkan sahabat saya 100%. Tanpa dia, saya tidak akan terselamat pasti saya turut hanyut dan melara menjadi puasan nafsu kepada guru yang membawa ajaran ini.


Ia sebagai anak, mmg saya derhaka kerana tidak dgr kata mereka jikalau mereka tidak belajar ajaran yang boleh menduakan Allah. Tetapi tugas sebagai seorg Islam, saya terpaksa berbuat demikian untuk membetulkan akidah mereka dari terus hanyut. Jika saya tidak keluar dari rumah pasti bertambah lagi dosa saya.


Saya terpaksa tangguh pengajian saya demi menyelamatkan diri saya dan kelurga. Tetapi, saya ada berbincang dengan mereka namun tidak berhasil. Sehingga kini tidak telefon atau tanya khabar saya. Malah, saya mohon hulur duit demi pengajian saya pun turut dipersoalkan. Anak sendiri minta duit langsung diketipikan tetapi kepada guru berpuluh ribu boleh diberi tanpa dipersoalkan.


Saya sedih dengan cara ibu bapa saya. Sejak sekolah saya lagi jarang diberi duit poket . Kini sudah 6 thn saya guna duit saya sendiri tanpa bantuan dr ibu bapa. Loan untuk IPTS saya tidak mencukupi sebab bidang saya banyak mengunakan duit dan masa di depan komputer.


Saya heran, perbuatan mereka terhadap saya seolah saya ini anak pungut dan saya ini mcm anak yatim piatu. Pelik saya dibuatnya.


Saya makan & minum atas simpati org terhadap saya. Komputer pun saya pinjam dari kawan atau ke perpustaan yang terdekat. Semuanya melibatkan kos. Saya harus guna duit untuk perkara penting saja. Ibu bapa saya tidak ingin tahu keadaan saya, belajar saya, malah membanggakan anak org lain yang amik kos lagi mudah dari saya iaitu mass communication.


Apa kurangnya saya, saya dapat juga anugerah dekan, wakil universiti dlm bola tampar –tempat kedua, matematik saya juga A1. Apa kurangnya saya? Itu pun langsung mereka tidak amik tahu. Saya bawa diri dan memulakan hidup baru saya.


Demi mengumpul duit untuk pengajian saya makan minum saya dan juga untuk berubat secara tradisional islam, saya berusaha untuk mengeluarkan e-book sendiri tahap universiti ada juga resepi2 masakan melayu/antarabangsa .


Antaranya e-book universiti :Calculus, Pengajian Malaysia, Discrete Math dan banyak lagi.


Jika sahabat memerlukan e-book lain boleh lah beritahu saya dan saya akan berusaha dan membuatnya. e-book yang saya buat adalah dari hasil usaha saya sendiri dan tidak dapat di download dimana2.. Harga adalah antara RM50 – RM150.


Saya juga boleh mengajar Math bagi sesiapa yang ingin pertolongan saya.


Saya memohon jasa baik semua sahabat tolong forwardkan lah email ini kepada kawan2 anda dan jikalau boleh kpd sesiapa yg boleh hulurkan bantuan nasihat dlm bidang agama dihrpkn sgt krn sy kekurangan di dlm ilmu agama. Pertolongan anda semua amatlah dihargai oleh saya.

( daripada Beeha, Bingkisan Muslimah.blogspot.com)

No comments:

Post a Comment

Jom Dengar Al-Quran

Listen to Quran

Contact Us

Name

Email *

Message *